180224 Brněnský železniční uzel

25. února 2018 v 19:44 | Petr Štolfa |  Bylo
V Brně se již dlouhá desetiletí, ne-li od samého počátku železnice na našem území, v devatenáctém století, vedou spory o optimální polohu nádraží.
Podle mého názoru je prakticky nemožné, stejně jako kdykoliv v minulosti, oddělit technickou podstatu věci od zájmu vysokých státních úředníku, skrytých majitelů pozemků, a skupin lidí na ně navázaných.
O to více mě příjemně překvapila dobře připravená akce:

"Jízda s městským architektem po stopách brněnského nádraží".
Již vlastní jízda motorovým vozem po tratích brněnského železničního uzlu a vlečce na letiště, mě a mnoha dalším lidem, nabídla nevšední zážitek.
Společně s fundovaným výkladem o obou variantách nového osobního nádraží, a návazných stavbách, bez stranění jedné nebo druhé variantě, jsme projeli stávající železniční uzel Brno.
Jsem rád, že jsem se dostal mezi účastníky, protože kapacita tří jízd byla naplněna do pěti minut od zahájení přihlašování.

Děkuji všem, kteří se na skvělé akci podíleli.

Fotky:
Auta po kolejích nejezdí, a prvorepubliková inspektorská drezína by pro nás nestačila, ale odpovídající symbol Mapy.cz neznají.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama